Plan van aanpak

  • Aanleiding of probleemstelling: De opdrachtgever is Kira, Kira is de hoofdleidster van kindercentrum de Petteflet. De leidinggevende vind het belangrijk dat het kindercentrum de ouders goed kan informeren over waar ze terecht kunnen voor hulp, advies of activiteiten voor hun kinderen. Ze heeft dit voorgesteld aan het personeel, hieruit blijkt dat ze de ouders niet kunnen helpen.
  • Doelstellingen van de opdrachtgever: Je maakt een sociale kaart voor het personeel van de Petteflet. De sociale kaart zal het personeel van de Petteflet inzicht geven in de contacten en samenwerking met verschillende instanties. De sociale kaart biedt mogelijkheid om ouders te informeren over het buurtnetwerk en instanties.
  • Beschrijving van de opdracht: Wij moeten een sociale kaart ontwikkelen voor kindercentrum de Petteflet. Je kiest een stad en je kiest instanties uit de stad die de ouders zouden kunnen helpen, deze instanties zet je op de sociale kaart. De sociale kaart bevat informatie over dienstverlening en instanties uit de buurt. Om de sociale kaart heen zit een verslag, waarin het plan van aanpak, het vooronderzoek, uitwerking van de instanties, logboek, samenwerkingscontract, takenlijst en reflectie komt. Ook wordt er duidelijk of de instanties eerste- of tweedelijnszorg zijn.
  • Betrokken partijen: Deze opdracht voeren wij uit in een groepje van 3. Onze afspraken staan in het samenwerkingscontract wat verder in het verslag staat.
  • Planning en afspraken: Zie takenlijst